مدارک مفقودشده را چطور پیدا کنیم؟

مدارک مفقودشده را چطور پیدا کنیم؟

آوا مسکن: به گزارش آوا مسکن، یکی از دغدغه ها و نگرانی های زائرین عتبات عالیات در طول سفر گم شدن اشیا و لوازم شان است؛ در این خصوص شرکت ملی پست با راه اندازی یک سامانه این دغدغه را برای افراد حل کرده است.



به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، یکی از مشکلاتی که امکان دارد افراد هنگام سفر به خارج از کشور با آن مواجه شوند، گم کردن مدارک هویتی همچون شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت های بانکی است. علیرغم این حتی اگر فردی مدرک خویش را گم کرده باشد، میتوان امیدوار بود که فرد دیگری که این مدرک را پیدا کرده، آنرا به پست تحویل دهد و بدین ترتیب میتوان مدرک گم شده را از شرکت پست رهگیری کرد.

در همین رابطه شرکت پست چند سالی است با طراحی سامانه ای شرایطی بوجود آورده تا افراد بتوانند با رفتن به سایت این شرکت به پیگیری وضعیت مدارک و اشیاء مفقود شده خود بپردازند. بر این اساس فرد با ورود به سایت شرکت پست و قسمت پست یافته، با وارد کردن نام، نام خانوادگی و نام پدر خود می تواند آگاه شود آیا مدارکش به دفاتر پستی تحویل داده شده یا خیر.

شناسنامه، کارت ملی و مدارک بانکی (مانند دسته چک، عابربانک) و مدارک خودرو (مثل کارت ماشین) همچون اسنادی است که توسط مردم به پست تحویل داده می شود و پستچی ها، مدارک مورد نظر را به واحد پست یافته شرکت تحویل می دهند. در صورتیکه در بین مدارک شما مدرکی مفقود شده باشد، با یک جست وجوی ساده در صورتیکه مدرک مربوطه به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به شما اعلام شده و حتی تاریخ تحویل آن هم اعلام می شود.

گفته شده مدارکی که میتوان از راه این سایت جست وجو کرد، شامل شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت های نظامی، کارت ملی، اسناد مالکیت، عقدنامه، وصیت نامه، دفترچه بیمه، مدارک بانکی، کارت های اعتباری بانکی، کارت دانشجویی و مدارک تحصیلی، کارت بیمه وسایط نقلیه، سند، معاینه فنی و سایر مدارک خودرو، پروانه ها و گواهی ها، لوازم خانگی، انواع چک، طلا، جواهر و اشیای قیمتی، انواع کیف، انواع کارت شناسایی، اوراق سهام و کارت هوشمند سوخت می شود.

اما دریافت مدارک یافت شده از دو طریق امکان پذیر است؛ متقاضی می تواند از راه رجوع مستقیم به واحد پستی محل نگهداری مدارک، در برابر مدرک شناسایی معتبر اسناد خویش را تحویل بگیرد. نوع دوم آن اینست که افراد از راه رفتن به نزدیک ترین واحد پستی (برای دریافت مدارک)، فرم درخواستی را تکمیل کنند تا پست مدارک را از راه سرویس پست پیشتاز (که هزینه ارسال آنرا از شخص متقاضی دریافت کرده)، به نشانی مورد نظر ارسال نماید.

بیشتر بخوانید
چه خدمات ارتباطی ای به زائرین اربعین عرضه می شود؟

حال با عنایت به موفقیت این طرح، سال قبل این سرویس در اربعین جهت ارائه ی خدمت به زائرین هم عرضه شده است. در واقع یکی از مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های زوار در طول سفر گم شدن اشیاء و لوازمشان است که با ارتقای سامانه مذکور و افزایش قابلیت های این خدمت پستی در موکب های مستقر در مرزهای خروجی و موکب های مستقر در کشور عراق به زائرین فرم ثبت مشخصات عرضه می شود که با چسباندن بارکد مربوطه می توانند لوازم مفقودی خویش را در صورت پیدا شدن رهگیری و در داخل کشوران دریافت کنند؛ همینطور بنابر اعلام مسؤلان شرکت ملی پست سال جاری هم مقرر است این سرویس به زائرین در طول مسیر عرضه شود.

در همین رابطه به تازگی مهران حموله - مدیرکل پست استان خوزستان- گفته است پست این استان برنامه های ویژه ای را برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرزهای خوزستان در دستور کار خود قرار داده که یکی از این اقدامات مهم ارائه ی خدمت سامانه پست یافته است.

وی در این حوزه اعلام نموده است سال جاری هم مثل سال قبل پست خوزستان در راه راهپیمایی اربعین در کشور عراق زائرین را همراهی خواهد نمود تا در بحث گم شدن مدارک برای زائرین مشکلی به وجود نیاید.





منبع:

1402/06/03
08:58:35
5.0 / 5
352
تگهای خبر: خدمات , سایت , شركت , مدرك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است