حوزه راه و شهرسازی در هفته ای كه گذشت؛
ساخت 4 میلیون مسکن در دولت سیزدهم با تهاتر زمین و نفت
آوا مسکن: به گزارش آوا مسکن، نماینده وزیر راه و شهرسازی در حوزه امور نهضت ملی مسکن اظهار داشت: برای حل مشکلات مالی ساخت مسکن درحال تهاتر زمین و نفت با مصالح و تجهیزات هستیم تا شرکتهای خصوصی در این حوزه ورود کنند.
به گزارش آوا مسکن به نقل از مهر، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری هفته دولت با اشاره بر آخرین رویدادهای شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید، اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۴۶ واحد تکمیل و آماده سکونت شده است که البته برای آماده سازی و تحویل واحدهای بیشتر از این آمار آمادگی داشتیم اما با عنایت به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در خصوص بدون واحدها بدون نقص باشند بدین منظور افتتاح واحدها با تأخیر صورت گرفت. معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: در هفته دولت ۲۰ هزار واحد مسکن مهر و تعدادی واحد در نهضت ملی مسکن به متقاضیان حائز شرایط تحویل داده خواهد شد و یکی از تکالیف مهم ما در شهر های جدید توجه به پروژه های زیربنایی و روبنایی با اولویت مراکز مذهبی، آموزشی و درمانی در دستور کار قرار داشته است. ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم با تهاتر زمین و نفت حسن تیزمغز نماینده وزیر راه و شهرسازی در حوزه امور نهضت ملی مسکن در گفتگو با خبرنگار مهر با تکیه بر مشخص شدن قیمت نهایی طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: قیمت تمام شده واحدهای مسکونی، یکی از مهم ترین مسائل ساخت مسکن می باشد که این مورد هنوز معلوم نیست این قیمت چقدر است از ۶.۸ تا ۱۸ میلیون این رقم صحبت شده و باید برای این معضل فکری نماییم.
نماینده وزیر راه و شهرسازی در حوزه امور نهضت ملی مسکن اظهار داشت: برای حل مشکلات مالی ساخت مسکن درحال تهاتر زمین و نفت با مصالح و تجهیزات هستیم تا شرکتهای خصوصی در این حوزه ورود کنند.
سن ناوگان هوایی ۲ سال کاهش یافت
محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور با مبحث بررسی دستاوردهای دولت سیزدهم در قسمت هوانوردی اظهار داشت: امروزه در شرایط سخت تحریم قرار داریم و موانع حمل و نقل هوایی بسیار است، اما همه دست اندرکاران این حوزه بخصوص وزیر راه و شهرسازی دغدغه مند مردم و حقوق شهروندی آنان هستند. وی افزود: با اختیاراتی که به سازمان هواپیمایی کشوری داده شد، در شرایط سخت تلاش شد با راهبردهای خاص مانند تاب آوری و خرید هواپیمای دسته دوم برای توسعه ناوگان، تعداد بیشتری هواپیما به چرخه پروازی باز گردند و بیشتر از ۶۰ فروند هواپیما به ناوگان افزوده شد. به قول محمدی بخش قبل از دولت سیزدهم متوسط عمر ناوگان ۲۸ سال بود که هم اکنون به ۲۶ سال رسیده است.
تکذیب لغو ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش
براساس ممنوعیت های پروازهای چارتری به جز میادین نفتی خبر غیررسمی مبنی براینکه فروش بلیت چارتری برای منطقه آزاد کیش آزاد شد منتشر شد که در مورد این خبر جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار مهر با تکذیب لغو ممنوعیت پروازهای چارتری برای کیش، اظهار داشت: طی جلسه ای که با نماینده منطقه آزاد کیش برگزار شد، پیشنهاداتی مبنی براینکه فروش بلیت چارتری برای این مقصد آزاد شود عنوان شد اما قرار شد سازمان هواپیمایی کشور این مورد را ابتدا بررسی نموده سپس نتیجه رسماً اعلام خواهد شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: ممنوعیت پروازهای چارتری برای منطقه آزاد کیش هم اکنون همچنان به قوت خود باقی است و فروش بلیت چارتری برای این مقصد تخلف به حساب می آید.
فروش بلیت شرکتهای خارجی به مقصد نجف بین ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان
جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در مورد فروش نرخ های نجومی در ارتباط با شرکتهای خارجی است، اظهار داشت: طبق بررسی های به عمل آمده سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیت های عتبات عالیات با نرخ های ۱۴ تا ۱۷ میلیون در ارتباط با شرکتهای هواپیمایی خارجی است و این شرکت ها مسافران را به نجف یا بغداد منتقل می کنند.
یازرلو اظهار داشت: تابحال پنج دفتر خدمات مسافرت هوایی متخلف که مجاز به عرضه بلیت های بازه اربعین نبودند، تعلیق شدند. چرا نرخ بلیت اتوبوس به مرزهای عراق ۱۰۰ درصد گران شد؟
هرساله که به ایام اربعین نزدیک می شویم قیمت بلیت ناوگان های حمل و نقل زمینی مانند اتوبوس افزوده می شود ناگفته نماند طی سالهای اخیر افزایش نرخ تاکسی های منتهی به مرزهای عراق هم به این روند اضافه شده به صورتی که به بهانه بیشتر شدن قیمت اتوبوس ها، نرخ تاکسی ها هم در این ایام دوبرابر می شود.
مسئولین مربوطه این روند را عادی اعلام می کنند و می گویند قبل از شروع اربعین ناوگان های حمل و نقل اتوبوس با سیلی از مسافران به سمت مناطق مرزی عراق مواجهند که اتوبوس از مبدا به سمت مقصد با ظرفیت تکمیل حرکت می کند اما در راه برگشت از سوی مرزها به سمت ترمینال های مربوطه خالی بازمی گردند. تحقق برنامه های سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۱۴۰۱
ارسلان مالکی با اشاره به اینکه محورهای اصلی برنامه های سازمان در سال ۱۴۰۱ مدیریت زمین، مدیریت ساخت و مدیریت منابع بوده، اظهار داشت: اولویت های سازمان در بحث مدیریت زمین به ترتیب، تأمین زمین، صیانت از حقوق دولت در نگهداشت اراضی، فرآوری و مستعد سازی زمین و در نهایت واگذاری اراضی بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مولدسازی، مشارکت و سرمایه گذاری، اتمام مسکن مهر و کمک به خدمات زیربنایی و روبنایی بعنوان محورهای اصلی عملکرد این سازمان در بحث مدیریت ساخت یاد کرد.
افتتاح ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در هفته دولت
هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا در هفته دولت حداقل ۵۰ هزار وارد افتتاح شود.
وی همینطور از ثبت نام ۲۰۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت برای دریافت زمین اطلاع داد و اضافه کرد: تابحال به حدود ۳۳ هزار نفر زمین تخصیص یافته و تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان هم پرداخت شده است. ورود ۱۰۹ قلم دارو و پاور بانک به عراق ممنوع شد
سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به ممنوعیت ورود ۱۰۹ قلم دارو و اقلام دیگر همچون پاور بانک به عراق در پروازهای اربعین ۱۴۰۲ اعلام نمود:
حضور زائرین در پروازهای رفت از ایران در فرودگاه ۳ ساعت پیش از پرواز به سبب انجام تشریفات اداری، گذرنامه، پرداخت خروجی، دریافت ارز مسافرتی و… الزامی است. گیت خروج مسافرین در پروازهای خارجی یک ساعت پیش از پرواز بسته خواهد شد.
با توجه به ابلاغیه وزارت امور خارجه، حمل پاور بانک در بار یا همراه مسافران در پروازهای فرودگاه های عراق ممنوع می باشد. همینطور آن کشور ورود ۱۰۹ قلم دارو را ممنوع کرده است.
دلیل کمبود اتوبوس جاده ای عدم تخصیص منبع مالی است
ارخانه های تولید اتوبوس داخلی و خارجی بر مبنای تقاضای مشتری قراردادی منعقد کردیم که مبادرت به تولید اتوبوس می کنند و طی سالهای اخیر به علت شرایط تحریم تقریبا تولید داخلی نداشتیم و طی دو سال شیوع بیماری کرونا هم تولیدکنندگان خارجی به علت عدم تقاضا تولید نداشتند و در سالهای اخیر به علت سخت تر شدن تدریجی شرایط اقتصادی به تدریج از فعالیت اتوبوس ها کاسته شد و همزمان با تشکیل تقاضاهای جدید سفرهای عمومی جاده ای بمناسبت های مختلف افزوده شد و این امر در کنار عوامل دیگر منتج به عدم تخصیص منابع مالی و تسهیلات بانکی با سود تسهیلات پایین برای توسعه و نوسازی و بازسازی ناوگان باعث کمبود تدریجی ناوگان شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: حوزه حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در طول ۲ سال گذشته تلاشهای زیادی کردند تا بتوانند با تأمین مالی مورد نیاز فرآیند توسعه و نوسازی ناوگان را تسریع دهند اما عدم تأمین منابع مالی بعنوان جدی ترین مشکل بر سر راه این امر جهت رونق تولید داخلی تابحال منجر به نتیجه مطلوب نشده است.
منبع: آوا مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب