خودروسازان چینی چطور در دل اروپا رخنه می کنند

خودروسازان چینی چطور در دل اروپا رخنه می کنند

به گزارش آوا مسکن، کشورهای اروپایی برای کارخانه های چینی خودرو های برقی رقابت می کنند و این در شرایطیست که اتحادیه اروپا تعرفه ها را تعیین می کند.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، دولت های اروپایی امکان دارد از هجوم خودرو های برقی چینی به بازارهایشان احتیاط کنند اما آنها همینطور برای سهمی از سرمایه گذاری در تولید و مشاغلی که رقبای جدید به ارمغان می آورند بشدت رقابت می کنند.
در حالیکه اتحادیه اروپا درحال بررسی یارانه های خودروی چین و تعرفه های گمرکی بر واردات است، دولت های ملی در سرتاسر بلوک انگیزه های خویش را برای جذب خودروسازان چینی به دنبال ساخت کارخانه های اروپایی دارند.
جیانلوکا دی لورتو، شریک شرکت مشاوره Bain & Company اظهار نمود که هزینه های تولید برای سازندگان چینی خودرو های برقی همچون بی وای دی، چری و سایک موتور در داخل کشور بسیار کمتر است اما با این وجود آنها مایلند در اروپا کار خویش را آغاز کنند تا برندهای خویش را معرفی کنند و در حمل و نقل و تعرفه های احتمالی صرفه جویی کنند.
وی خاطرنشان کرد خودروسازان چینی می دانند که اگر می خواهند در بین مشتریان اروپایی مورد توجه قرار گیرند، باید خودروهایشان اروپایی در نظر گرفته شود و این به معنای تولید در اروپاست.
تصمیم اتحادیه اروپا برای تعرفه در این هفته انتظار می رود. مالیات بر واردات از یک سو، می تواند به خودروسازان اروپایی کمک نماید تا بهتر با همتایان چینی خود رقابت کنند اما امکان دارد خودروسازان چینی را که درحال سرمایه گذاری هنگفت و برای طولانی مدت در اروپا هستند، تحریک کند.
شرکت مشاوره الیکس پارتنرز اعلام نمود که فروش خودرو های با برند چینی پارسال چهار درصد از بازار اروپا را تشکیل می داد و پیشبینی می شود تا سال ۲۰۲۸ به هفت درصد برسد.


مجارستان که حدود ۵۰۰ هزار خودرو در سال ۲۰۲۳ تولید کرد، نخستین سرمایه گذاری کارخانه اروپایی بوسیله ی یک خودروساز چینی را تضمین نمود که سال قبل توسط غول خودروسازی خودرو های الکتریکی بی وای دی اعلام گردید و همینطور در نظر دارد دومین کارخانه اروپایی را در سال ۲۰۲۵ تاسیس کند.
لهستان هم اکنون تعدادی برنامه دارد که بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری را حمایت می کند، همچون انتقال به اقتصاد خالص صفر و تخفیف مالیات بر درآمد شرکت ها را تا ۵۰ درصد عرضه می کند. مجارستان در سالهای اخیر بیشتر از یک میلیارد دلار برای پشتیبانی از کارخانه های باتری سازی جدید و شرکت چینی CATL هزینه کرده است.
لهستان برنامه دارد که هم اکنون بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری را پشتیبانی می کند. وزارت توسعه و فناوری این کشور به رویترز اظهار داشت که طرفدار گذار به اقتصاد خالص صفر و دیگری عرضه تخفیف مالیات بر درآمد شرکت ها، تا ۵۰ درصد در مناطقی است که بیکاری زیاد است.
اسپانیا، دومین کشور بزرگ خودروساز اروپا بعد از آلمان، سرمایه گذاری را از چری تضمین کرده است که تولید آن در سه ماهه چهارم در یک کارخانه سابق نیسان در بارسلون با یک شریک محلی آغاز خواهد شد. انتظار می رود چری از برنامه ۳.۷ میلیارد یورویی اسپانیا که در سال ۲۰۲۰ برای جذب کارخانه های خودرو های برقی و باتری راه اندازی گردید، بهره مند شود.
گروه انویژن چین هم اکنون ۳۰۰ میلیون یورو بعنوان مشوق برای یک کارخانه باتری ۲.۵ میلیاردی برای ایجاد ۳۰۰۰ شغل دریافت کرده است. اسپانیا همینطور امکان دارد میزبان چهارمین گیگاکارخانه استلانتیس در اروپا با CATL باشد. یک منبع مطلع از برنامه های این شرکت به رویترز گفت چری درحال برنامه ریزی کارخانه دوم و بزرگ تری در اروپاست و با دولت هایی همچون رم که مشتاق جذب خودروساز دوم برای استیلانتیس است، مذاکره کرده است.
ایتالیا می تواند از صندوق ملی خودروسازی خود به ارزش ۶ میلیارد یورو بین سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ برای مشوق هایی برای خریداران و تولیدکنندگان خودرو استفاده نماید. شرکت دانگ فنگ چین همچون چندین خودروساز دیگر است که با رم مذاکرات سرمایه گذاری داشته است.
دو منبع مطلع به رویترز گفتند که سایک موتور، می خواهد دو کارخانه در اروپا بسازد. به قول یکی از منابع، نخستین مورد، مستقر در تاسیسات موجود، می تواند در اوایل جولای اعلام گردد و از تکنیک مونتاژ کیت استفاده می نماید و هدف آن تولید سالانه ۵۰ هزار خودرو است. این منبع افزود که دومین کارخانه اروپایی سایک سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تولید خواهد نمود. این منبع اظهار داشت که آلمان، ایتالیا، اسپانیا و مجارستان در لیست نهایی سایک قرار دارند.
خودروسازان چینی در اروپا، برای همه چیز از نیروی کار گرفته تا انرژی و رعایت مقررات با هزینه های بالاتری روبرو هستند اما هزینه های صادرات خودرو های ساخت چین می تواند به سرعت افزایش یابد و حاشیه های هم اکنون محدود را تهدید کند.
دی لورتو از Bain & Company اظهار نمود که یک خودروی ۱۵ هزار یورویی که در چین تولید می شود به هزینه های حمل و نقل و تدارکات بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو نیاز دارد. دی لورتو اظهار داشت: خودروسازان چینی امکان دارد هزینه نیروی کار در شمال اروپا را برای تولید رقابتی بسیار بالا بدانند، در حالیکه در جنوب ایتالیا یا اسپانیا تعادلی از هزینه های نیروی کار کمتر و استانداردهای تولید نسبتاً بالا را عرضه می دهند.




منبع:

1403/03/23
11:11:13
5.0 / 5
365
تگهای خبر: استاندارد , توسعه , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است