اندونزی برای خودرو های الکتریکی کاری کرد کارستان

اندونزی برای خودرو های الکتریکی کاری کرد کارستان

به گزارش آوا مسکن، اندونزی نخستین کارخانه باتری خودرو های برقی را راه اندازی نمود که بزرگترین کارخانه در جنوب شرق آسیاست.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی اظهار داشت که اندونزی نخستین کارخانه باتری خودرو های الکتریکی خویش را روز چهارشنبه (۳ جولای) راه اندازی نمود، چونکه کشورهای جنوب شرق آسیا درحال حرکت برای به دست آوردن جایگاهی در صنعت نوظهور هستند.
این کشور که بزرگترین اقتصاد منطقه و خانه بزرگترین ذخیره نیکل در جهان است، به دنبال جایگاه خود بعنوان یک بازیگر کلیدی در زنجیره تأمین جهانی خودرو های الکتریکی بوده است.
این کارخانه یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکتهای سازنده کره جنوبی هیوندای موتور و ال جی انرژی سولوشن است، می تواند هر سال تا ۱۰ گیگاوات ساعت سلول باتری تولید نماید.
ویدودو در مراسم راه اندازی اظهار داشت که افتتاح این کارخانه فصل جدیدی را نشان داده است که بر جاه طلبی کشور غنی از منابع برای تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی در زنجیره تأمین خودرو های الکتریکی تاکید می کند. وی افزود ما منابع طبیعی فراوانی داریم اما برای چندین دهه فقط به صورت مواد خام و بدون ارزش افزوده صادر می کردیم.
خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که رئیس هیئت مدیره گروه هیوندای موتور اظهار داشت که صنعت خودرو های الکتریکی اندونزی فرصت های اقتصادی جدیدی ایجاد خواهد نمود. این کشور بزرگترین بازار خودرو در آسیای جنوب شرقی است.



1403/04/15
18:26:02
5.0 / 5
275
تگهای خبر: افتتاح , تولید , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است