از ابتدای مهرماه الزامی شد

دریافت صورت حساب الکترونیکی برای مشاغل با فروش 14

دریافت صورت حساب الکترونیکی برای مشاغل با فروش 14

به گزارش آوا مسکن، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، مؤدیان اشخاص حقیقی که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد سالجاری به ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برسد، از آغاز مهرماه سال جاری مکلف به صدور انواع صورتحساب الکترونیکی حسب مقررات مربوطه و ثبت آن در سامانه مودیان هستند.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، دیماه سال قبل که مشاغل چهارگانه ملزم به ثبت صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان شدند مشاغلی با فروش بیشتر از ۱۸ میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ می بایست نسبت به ثبت صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان اقدام می کردند.
امسال در رابطه با شرایط صدور صورتحساب الکترونیکی توسط اشخاص حقیقی مورخ ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ و با عنایت به نصاب مقرر در ماده ۱۴ مکرر قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و تبصره یک آن، درصورتیکه فروش هر مودی شخص حقیقی در خلال سال از نصاب مقرر در ماده مزبور عبور کند، از آغاز دومین دوره پس از اتمام دوره عبور فروش سالانه از نصاب مقرر، ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی ‏است.
بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی، مؤدیان اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد سال جاری به ۱۴۴ میلیاردریال برسد، از آغاز مهرماه سالجاری مکلف به صدور انواع صورتحساب الکترونیکی حسب مقررات مربوطه و ثبت آن در سامانه مودیان هستند.
صرفا برای کلیه مؤدیانی که عرضه کننده کالا و خدمت واحد هستند یا کالاها و خدمات مورد عرضه آنها مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده یکسان است، علاوه بر صورت حساب الکترونیکی نوع ۱ و ۲، رسید دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی هم در حکم صورتحساب الکترونیکی است.
در ضمن مراتب فوق مانع از صدور صورتحساب الکترونیکی نوع ۱ و یا ۲، توسط صاحبان مشاغل با فروش سالانه کمتر از نصاب مذکور که طبق سایر قوانین مکلف به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند، نخواهد بود.



منبع:

1403/06/29
11:30:27
5.0 / 5
9
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , سازمان , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لینک دوستان آوا مسكن
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است