در بودجه ۱۴۰۴

فشار مالیاتی کم شد

فشار مالیاتی کم شد

آوا مسکن: یکی از وعده های دولت بر اساس کاهش فشار مالیاتی بر مشاغل خرد و دهک های پایین جامعه محقق شد و معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال آینده از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، دولت چهاردهم در جریان انتخابات و بعد از رای آوردن مسعود پزشکیان پالس هایی برای کاهش مالیات به جامعه مخابره کرد. تاکید رئیس جمهور در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر موضوع هایی همچون کاهش فقر، بیکاری و بی عدالتی این مفهوم را می رساند که یکی از راهکارهای اجرای این اهداف، کاهش فشار مالیاتی از اقشار پایین است.
علی طیب نیا ـ مشاور عالی رئیس جمهور - هم اعلام نموده بود در حوزه مشاغل باید معافیت مالیاتی را به سه برابر افزایش دهیم. معافیت حقوق بگیران هم باید به دو برابر ارتقا یابد و سالانه متناسب با تورم تعدیل یابد؛ موضوعی که وزیر اقتصاد هم با آن موافقت نموده است.
در ایام اخیر عبدالناصر همتی ـ وزیر اقتصاد - بیان کرد فشار مالیاتی باید از دهک های پایین جامعه برداشته شود. همتی در همایش مدیران مالیاتی کشور اظهار داشت که با عنایت به تورم و شرایط اقتصادی نباید از مشاغل خرد مالیات گرفت و مالیات در این بخش را باید عملاً به حداقل رساند.
او امروز اعلام نمود که معافیت مالیاتی درآمد سالانه اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.


وزیر اقتصاد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با تصویب امروز دولت و بر مبنای وعده رئیس جمهور، میزان معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه ۱۴۰۴، با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سالجاری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.



1403/07/23
08:21:51
5.0 / 5
42
تگهای خبر: مالیات , مشاور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است