کاهش تورم بریتانیا رکورد زد

کاهش تورم بریتانیا رکورد زد

آوا مسکن: به گزارش آوا مسکن، تورم بریتانیا برای نخستین بار از سال ۲۰۲۱ به زیر ۲ درصد رسید و از پایین ترین سطح خود در بیشتر از سه سال قبل نزول کرد.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، دفتر آمار ملی انگلیس گزارش کرد شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) بریتانیا در ماه سپتامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱.۷ درصد افزایش پیدا کرده و این رقم نسبت به نرخ تورم ۲.۲ درصدی ماه آگوست نزولی شده است.
هفت بخش، سهم منفی در نرخ تورم سالانه داشتند که بیشترین سهم کاهشی در ارتباط با حمل و نقل بود. از طرفی، کاهش شاخص تا حدی با سهم صعودی مواد غذایی و نوشیدنی های غیرالکلی جبران شد.
به شکل ماهانه، قیمت های مصرف کننده در ماه سپتامبر تغییر چندانی نداشت، در حالیکه شاخص قیمت های مصرف کننده شامل هزینه های مسکن مالکان (CPIH) سالانه ۲.۶ درصد افزوده شد و ماهانه ۰.۱ درصد صعود کرد.
این نخستین بار از آوریل ۲۰۲۱ است که تورم کل به زیر هدف ۲ درصدی بانک مرکزی انگلیس می رسد.
صدراعظم تاکید کرده است که مهار تورم در برنامه حزب کارگر برای پشتیبانی از درآمد خانوارها که یکی از سه اولویت کلیدی او برای بودجه آینده، محوری است و ۲ هدف دیگر شامل تعمیر خدمات عمومی و تقویت سرمایه گذاری زیرساختی برای تثبیت پایه های اقتصاد است.
کاهش غیرمنتظره تورم همینطور گمانه زنی ها بر مبنای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس را تشدید کرده است.
اقتصاددانان پیشنهاد کردند بانک مرکزی امکان دارد هزینه های استقراض را تا یک چهارم درصد در ماه نوامبر و نرخ ها را به ۴.۷۵ درصد کم کند.
این اقدام به دنبال داده های اخیری است که نشان داده است رکود در بازار کار بریتانیا فشار را بر سیاست گذاران برای تسهیل سیاست های پولی افزایش داده است.
اکونومی گزارش کرد، تورم بریتانیا از زمانیکه در اکتبر ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال قبل یعنی ۱۱.۱ درصد رسید، به علت افزایش شدید قیمت انرژی درحال کاهش بوده است.




منبع:

1403/07/26
13:52:52
5.0 / 5
11
تگهای خبر: تقویت , حمل و نقل , خدمات , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است