لایحه بودجه ۱۴۰۴،

امکان پرداخت تعرفه آزادراهی از حساب اشخاص

امکان پرداخت تعرفه آزادراهی از حساب اشخاص

آوا مسکن: به گزارش آوا مسکن، در لایحه بودجه ۱۴۰۴ در جهت پشتیبانی از الکترونیکی کردن آزاد راه ها فراجا موظف به دریافت عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک شده و بانک مرکزی هم باید امکان پرداخت تعرفه آزاد راه ها مطابق مقررات از حساب بانکی اشخاص را فراهم آورد.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، برمبنای شناسه ۷۰۱۱۲ «ش» لایحه بودجه ۱۴۰۴ وزرات راه و شهرسازی نسبت به اعمال وجه التزام ناشی از عدم پرداخت بموقع عوارض به مأخذ نرخ سود مصوب هیأت عالی بانک مرکزی برای سپرده طولانی مدت اقدام نماید.
فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز بمنظور پشتیبانی از الکترونیکی کردن بزرگراه های کشور، ‏موظف به گرفتن مفاصاحساب بدهی های ناشی از عوارض آزادراهی ‏از متقاضیان تعویض پلاک خودرو می باشد.
هم چنین بانک مرکزی موظف است بمنظور پشتیبانی از الکترونیکی کردن بزرگراه های کشور به شکلی اقدام نماید که در قالب مقررات، امکان پرداخت تعرفه بزرگراه ها از حساب بانکی اشخاص برقرار شود. بخشنامه اجرائی این بند به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی با همکاری فراجا و سازمان برنامه و بودجه، حداکثر ظرف یک ماه از ابلاغ این قانون به تصویب
هیات وزیران می رسد.
برمبنای لایحه بودجه 1404 نیز معادل ۳۵ درصد عوارض آلایندگی (عوارض سبز) وصولی موضوع مواد (۲۷) و (۴۰) قانون مالیات بر ارزش ‏افزوده- مصوب سال ۱۴۰۰ که در اختیار شهرداری ها مرتبط قرار می گیرد، در قالب مصوبات ‏کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان و با تأیید و تحت ‏نظارت واحد استانی مرتبط سازمان حفاظت محیط زیست، ‏صرفاً جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای کمربند سبز مدیریت پسماند و رفع و کاهش آلودگی هوای همان شهر صرف می گردد.
شهرداری ها وظیفه دارند گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به شورای برنامه ریزی استان و سازمان ‏مدیریت و برنامه ریزی همان استان و سازمان حفاظت محیط زیست (واحد ‏تابعه آن) ارائه نمایند.‏



1403/08/02
10:47:02
5.0 / 5
8
تگهای خبر: توسعه , حمل و نقل , راه و شهرسازی , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است