دلار ریخت، طلا بالا رفت

دلار ریخت، طلا بالا رفت

آوا مسکن: آوا مسکن: قیمت طلا امروز پنجشنبه (16 مه) با پشتیبانی از کاهش نرخ دلار و بازدهی خزانه داری پایین تر پس از آن که داده ها از کاهش تورم ایالات متحده آگاهی داد و شرط بندی ها برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرد، افزایش پیدا کرد.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۹۳ دلار و ۲۱ سنت رسید. قیمت شمش در روز چهارشنبه یک درصد افزایش پیدا کرد. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳۹۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.
دلار آمریکا در مقابل سبدی از سایر ارزهای اصلی ۰.۲ درصد کم شد و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب تر کرد. بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه داری به پایین ترین حد خود در بیش از یک ماه گذشته رسید.
شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه گذشته بعد از افزایش ۰.۴ درصدی در ماه های مارس و فوریه ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد، که نشان میدهد تورم روند نزولی خودرا در شروع سه ماهه دوم بمنظور تقویت انتظارات بازار مالی برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر از سر گرفته است.
سیاستگذاران فدرال رزرو در انتظار مشاهده پیشرفت باردیگر تورم پیش از کاهش هزینه های استقراض، در روز چهارشنبه با گزارش دولت در خصوص کاهش اندکی تورم در آوریل، به اطلاعات خوبی رسیدند. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کم می کند. آستن گولسبی، رییس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار داشت که او خوشبین است که تورم همچنان به کاهش خود ادامه دهد.
آمارهای دولتی روز چهارشنبه نشان داد که کسری تجاری کالای هند در ماه آوریل بیش از حد انتظار بوده است که به سبب کاهش صادرات و افزایش واردات طلا لطمه دیده است.
بازارهای سهام در سرتاسر جهان به بالاترین حد خود می رسند، که با خوش بینی مجدد نسبت به این که فدرال رزرو به زودی کاهش نرخ های بهره آمریکا را شروع خواهد کرد، تقویت شده است.
طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره بدون تغییر به ۲۹.۷۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۰۶۹.۴۵ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزوده شد و به ۱۰۱۲ دلار و ۸۴ سنت رسید.



1403/02/28
12:52:36
5.0 / 5
336
تگهای خبر: تقویت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است