نماینده مجلس در گفت وگو با آوا مسكن:

دلار با مدیریت بانک مرکزی به پله ۵۷ هزار تومان رسید

دلار با مدیریت بانک مرکزی به پله ۵۷ هزار تومان رسید

به گزارش آوا مسکن، حسن نوروزی ضمن اشاره به تحولات بازار ارز و علل سیاسی آن اظهار داشت: با همه جوسازی ها و فضاسازی ها ما دیدیم که باآنکه قیمت ارز بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل چند روزی افزوده شد و به حدود ۷۰ هزار تومان رسید؛ اما امروز با کاهش چشم گیر قیمت ها، دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد و آرامش به بازار ارز بازگشت.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، حسن نوروزی، نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به تحولات بازار ارز و نوسانات آن اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از شکست در میدان نظامی با حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی فلسطین، در میدان اقتصادی هم همراه با ناکامی در ایجاد تلاطم در بازار ارز از ایران شکست خوردند.
وی ادامه داد: آمریکا و متحدانش در شب حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی فلسطین تمام توان خویش را برای ایجاد انحراف مسیر موشک های ایران به کار گرفتند اما نتوانستند مانع از تأثیر حمله موشکی ایران به اسرائیل شوند.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس عنوان کرد: بعد از ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی، تلاش کردند تا با جوسازی در فضای مجازی و قیمت سازی دلار در فضای تلگرامی بازار ارز ایران را گرفتار تلاطم کنند که موفق نبودند و هم اکنون شاهد روند کاهشی نرخ ارز در بازار هستیم.
نوروزی تصریح کرد: آنها فکر می کردند که به دنبال تحریم های اعمال شده ضد جمهوری اسلامی ایران قیمت سازی ها و فضاسازی ها، بازار ارز را همچون سالهای گذشته گرفتار تلاطم خواهد کرد؛ اما خوشبختانه با تدابیر هوشمندانه بانک مرکزی، این امر میسر و محقق نشد.
وی ادامه داد: با همه جوسازی ها و فضاسازی ها ما دیدیم که باآنکه قیمت ارز بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل چند روزی افزوده شد و به حدود ۷۰ هزار تومان رسید؛ اما امروز با کاهش چشم گیر قیمت ها، دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد و آرامش به بازار ارز بازگشته است.
این نماینده خانه ملت اظهار داشت: حربه آمریکا و متحدانش در سالهای گذشته یک حربه اقتصادی بوده که در کنار تحریم ها با فضاسازی تلاش در ایجاد تلاطم در بازار ارز را داشتند؛ اما یک سالی است که این اهرم فشار برای بازار ارز هم دیگر نتیجه لازم را برای آنها ندارد.
نوروزی اضافه کرد: بازار ارز در سایه مدیریت خوب بانک مرکزی به آن درجه از ثبات رسیده که این فضاسازی ها نمی تواند تلاطم های سالهای گذشته را در بازار ارز ایجاد نماید و باآنکه افزایش قیمتی را شاهد بودیم اما همچون سالهای گذشته شدید نبوده و بعد از چند روز سیر نزولی قیمت در بازار شروع شد و شاهد تخلیه هیجانات بودیم.



1403/02/30
10:12:41
5.0 / 5
448
تگهای خبر: آرامش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است